Taxa de mediu

Bine, una peste alta, cred că această taxă a fost una stupidă încă de la început pentru a favoriza doar o anumită categorie de oameni, dar asta este doar o părere personală.

Trecând peste această „favorizare” , zic că dacă este aprobată scoaterea acestei taxe și introducerea ei în prețul carburantului ar fi mult mai ok zic eu. De ce ? Păi în funcție de cât combustibil bagi, atât și plătești. Adică este fix ceea ce trebuie.

Această taxă a fost realizată pentru a ajuta protejarea mediului înconjurător, cică, ei bine, pe urma aceste taxe mulți și-au protejat mediul lor.. financiar. Astfel, dacă se elimină această taxă, lumea, indiferent de anul mașinii sau știu eu ce alte minunății, vor plăti în funcție de câte noxe produce autoturismul propriu.

Adică dacă te plimbi mult cu mașina, vei resimți mai mult această taxă, fiindcă efectiv bani mai mult combustibil și deci plătești mai multi bani pentru această taxă. Dacă ești însă șofer de weekend, ce rost ar avea pentru a-ți putea permite să-ți iei o mașină cât de cât mai bună, să plătești o taxă de câteva sute de euro, pentru că mașina ta are clasă euro mică, sau chiar o conduci foarte rar, atât de rar încât se poate expune la muzeu.

Deci pe bune, a fost gândită încă de la început ca să-și mai facă X și Y câte o vilă, nicidecum să ajute statul, sau pe mine ca și cetățean plătitor de taxe etc.. De ce aș plăti pentru ceva de care nu mă folosesc decât ocazional ?

Eu spre cu tot dinadinsul să se scoată această taxă, și s-o aprobe Iohannis, asta ar demonstra că este și el capabil să se trezească din veșnicul somn pe care-l are.

taxa de mediu

5 thoughts on “Taxa de mediu”

  1. Malin says:

    Ii explicam unuia care nu voia sa inteleaga cat de proaste sunt anumite taxe faptul ca taxa asta de mediu e o taxare excesiva a proprietatii. Daca unul care utilizeaza masina doar duminica isi ia un Logan si un taximetrist isi ia un Logan e imposibil sa pui semnul egal intre ei si sa le taxezi inmatricularea masinii sub forma unei taxe de mediu.
    Orice taxa relationata cu mediul ar trebui sa se relationeze cu consumul nu cu proprietatea sau inmatricularea si astfel poate ca era justificata in combustibil pentru ca evident ca cel care consuma mai mult polueaza mai mult.

  2. Marius says:

    Si taxa auto, dar si cele 102 taxe. E talent cu tehnocratii astia 😀

  3. Marius says:

    Nu cumva asta inseamna mai multe masini vechi in tara?

    1. Cătălin Corozanu says:

      Nu este vorba de mașini vechi, ci de mai multe mașini accesibile la o scară mai largă. Dacă nivelul salarial al țării este de minim pe economie, iar mașinile noi sunt la nivel european ca și preț, atunci cum vrei ca omul de rând care are salariu de 975 lei cash să-și poată permite un astfel de „lux”, iar dacă gândești că unei astfel de persoane nu-i trebuie un autoturism, te înșeli fiindcă pentru a face navetă la muncă spre exemplu, uneori mai ieftin ieși dacă ai mașina ta, decât dacă faci naveta cu ceva microbuze. Iar aceasta este doar un exemplu..

  4. Adi says:

    Dă doamne să mai stea pe dreapta taxa asta 3-4 luni să apuc să-mi iau și eu alta. 😀

Comments are closed.